100725


Mitt i höstrusket

Inte mig emot egentligen, jag älskar hösten! Det är den bästa tiden på året, man börjar alltid om, får en nya chans. Vädret blir friskt och fräscht, jag vill vara ute massor, även om det regnar, för att sedan mysa inne med kaffe.

Ingen jätteproduktiv dag än, en sväng till Tornby och titt på telefoner vi funderar på. Jag snabbkikade även lite i någon affär, men inget som riktigt föll mig i smaken. Vi tog även en tur på IKEA och inhandlade en liten pall till köket, för oss i hushållet som inte är närmare två´meter långa haha.

Nu sitter jag med hemgjord kanellatte och knäckis med banan - mums! Laddar inför gymmet. Jag hoppas vi kan komma iväg snart, men får se, älsklingen tittar på Scandinavian masters(golf). Jag ska försöka plugga lite också, sen kanske få fram symaskinen och fixa lite.

För övrigt bakade jag världens godaste kladdkaka. Jag är normalt inte alls förtjust i kladdkaka, men denna! Riktigt enkel att göra också. Blanda ihop 4 små/ 3 stora ägg med 2 dl socker och 1 msk vaniljsocker. Smält 100 gram margarin tillsammans med 100 gram mörk choklad, jag använde Marabou premium 86 %. Rör ned 2 dl vetemjöl och 2 msk kakao i äggblandningen innan du tillsätter choklad-margarinröran. Rör ihop allt till en slät smet och grädda 10 - 12 minuter i 150 grader. Klart!



Bild från underbara weheartit.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0